S Googlem v kontejneru aneb jak Googlers tloustnou

S Googlem v kontejneru aneb jak Googlers tloustnou

Každý z nás vnímá společnost Google jako špičkovou v oblasti nových technologií. Než jsem ji poznal blíže, byl jsem přesvědčen, ze v kancelářích této firmy sedí jen ajťáci a tvoří něco, čemu normální lidi ne příliš rozumějí.

Pravidelně jsem navštěvoval sedm takových center v Evropě Londýnem počínaje a Moskvou konče. Spolupracoval jsem s managementem Googlu a vytvářeli jsme strategii stravování pro Googlers, jak se nazývají zaměstnanci této firmy. Nevěřili byste tomu, jak obrovský význam kladou na gastronomický servis. U takové firmy bych to nikdy nečekal. Mají dokonce globální strukturu specializovanou jen na stravování.

Z kontejneru neutečete

Při návštěvách kanceláří jsem pochopil, že nejdůležitější pro Google je budování jedinečné podnikové kultury podněcující tvořivost. Je to něco, čím se Google chce odlišovat a také se mu to daří. A právě stravování patří mezi základní směry budování Corporate Identity.

Originalitě se meze nekladou a tak třeba ve Varšavě uprostřed krásné restaurace můžete jíst přímo v kontejneru, který známe z kamionové dopravy. Vejdou se tam dva stoly a prý se tam báječně tvoří akční plány neboť v podstatě není úniku. Vše je zdarma a tak jediným nebezpečím firmy je, aby Googlers moc netloustli. To se však neděje poněvadž součástí podnikové kultury je i výuka zdravých stravovacích návyků, které si všichni odnášejí i domů. Takovým přístupem jsem byl ohromen.

Tímto příběhem demonstruji skutečnost, že když chcete například dávat ve fotbalu góly, neznamená to, že na trénincích budete nacvičovat jen střelbu. Podniková kultura je v současné době největší konkurenční výhodou, už to nejsou výrobky samotné.

 

Článek byl publikován na serveru www.managementnews.cz.